2
تبليغات X
تور استانبول
فروش عمده پوشاک زنانه
طراحی سایت در اصفهان
شرکت ژئوتکنیک
درج آگهی
سررسید امین
خرید بک لینک
دکوراسیون داخلی
شما چت
طراحی برنامه اندروید در اصفهان
درب اتوماتیک
آموزش بازاریابی محتوا
تاريخ : 19 مهر 1397 | 14:22 | نویسنده : حسین | بازدید : 17

بازاریابی تاثیرگذار که در زبان فارسی از معادل انکلیسی آن یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) نیز استفاده می‌شود، شاخه‌ای از روش‌های بازاریابی بوده که امروزه با پیشرفت، رنگ‌و‌بوی دیگری به خود گرفته است. در بازاریابی تاثیرگذار، صاحبان کسب و کار به افراد تاثیرگذار که اینفلوئنسر (Influencer) نامیده می‌شوند، سفارش تبلیغ به شیوه‌ای هوشمندانه را می‌دهند. افراد تاثیرگذار، چهره‌های شناخته شده‌ای در هر جامعه می‌باشند. دسته اول این افراد سلبریتی‌ها (که برای همه افراد شناخته شده‌اند) هستند و دسته دوم میکرو اینفلوئنسر نام دارند که تنها برای افراد علاقه‌ممند به یک موضوع خاص (مانند آشپزی) شناخته شده‌اند. در ادامه مقاله بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ در سایت همراه باشید.


مختصصان گروهی از اینفلوئنسرها هستند که برخلاف سلبریتی‌ها، در یک موضوع خاص و حوضه کاری مشخص، شناخته شده و بهترین کانال تبلیغاتی برای اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، در موضوع موردنظر شما هستند. شما به‌جای پرداخت هزینه بالا به یک سلبریتی، که بسیاری از مخاطبان آن علاقه‌ای به کسب و کار و حوضه کاری شما ندارند، می‌توانید از مختصصان استفاده کنید. امروزه در رسانه‌های اجتماعی برای هر حوضه کاری و موضوعی، افراد شناخته‌شده‌ای وجود دارند که می‌توانند به‌بهترین شکل کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما را اجرا کنند. وقتی در یک حوضه کاری مشخص، فعالیت می‌کنید و یک مختصص هم در آن حوضه مطرح شده است، آن شخص بهتر از هرکس دیگری می‌تواند، مخاطبان خود (که علاقه‌مند به آن موضوع هستند) را به کسب و کار شما معرفی کند.

میکرو اینفلوئنسرها آخرین گروه از دسته‌بندی اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار هستند که در چرخه بازاریابی تاثیرگذار فعالیت می‌کنند. افرادی که نه به اندازه سلبریتی‌ها مشهور هستند و نه با تخصصی توانسته‌اند در کسب و کار خود موفق شوند اما در رسانه‌های اجتماعی مطرح هستند، جز میکرو اینفلئونسرها قرار می‌گیرند. این افراد از لحاظ تعداد مخاطب در بین سایر گروه‌ها، در جایگاه آخر می‌گیرند و در اصل کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهایی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند، مشتری‌های این افراد هستند. متاسفانه در ایران هم بخش قابل‌توجهی از افرادی که خود را اینفلوئنسر می‌نامند، در این دسته که کم‌اهمیت‌ترین دسته بین افراد تاثیرگذار است، قرار می‌گیرند.


منبع: فوربو دیجیتال مارکتینگ






امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
کد امنیتی : * ریست تصویر